A to Z of computer

برای کامپیوتر و پیام آسمانی شهید رجایی

A to Z of computer

برای کامپیوتر و پیام آسمانی شهید رجایی

آخرین مطالب

بازی روز

آروین طاهری | دوشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۷ ب.ظ



قایعِ BO3 چهل سال بعد از BO2 اتفاق می‌افتد و در این بین شما شاهد این هستید که روبات‌های کوچکِ نسخه‌ی قبلی، تبدیل به چه هیولاهایی شده‌اند! گیم‌پلی بازی به لطف سیستم پریدن‌های AW بی‌شباهت به عناوین تخیلی همانند Crysis نیست و البته بسیار سریع‌تر هم شده است. در طول نمایش‌های بازی شاهد چیزهایی هستید که در نسخه‌های قبلی هم بودند اما در اینجا به شکل متفاوت‌تری گنجانده شده‌اند. همانند مبارزه در زیر آب که مشابه آن در CoD: Ghosts هم وجود داشت و در اینجا هم شما باید به دشمنانی که در مسیرتان در آب قرار می‌گیرند، تیراندازی کنید! همچنین تریارک سعی کرده که گیم‌پلی بازی دارای تخریب‌پذیریِ قابل‌توجهی باشد و در تریلرها شاهد ریزش ساختمان‌ها براثر جنگ هستیم. تغییرات عمده‌ای در سلاح‌های بازی حاصل شده و شما حتی می‌توانید از دست خود به عنوان یک سلاح گرم استفاده کنید و به وسیله‌ی آن دشمنان را آتش بزنید! با این اوصاف می‌توان گفت که شرایط گیم‌پلی بازی دیگر همانند قبل نیست و شما رسما با یک بازیِ علمی تخیلی که بسیاری از تکنولوژی‌های نظامیِ آن فعلا به شکل گسترده کار گرفته نشده، مواجه خواهید شد.

 

در نمایش قاهره شاهد المان‌های BO2 بودیم. جایی که توانایی پرواز کردن و بالا رفتن از صخره‌ها را داشتید و البته قرار هم نیست این ویژگی‌ها خیلی طبیعی باشند. فراموش نکنیم که اکثرِ المان‌های فرعی این سری چیزهای ساده‌ای بودند و خبری از شبیه‌سازی واقعی در جریان گیم‌پلی نیست. در طول بازی با توجه به ویژگی‌های کاراکتر خود می‌توانید از قابلیت‌های مختلفی استفاده کنید. شرایط به گونه‌ای است که فقط دشمنان از تکنولوژی‌های خیره‌کننده استفاده نمی‌کنند و شما هم توانایی این را خواهید داشت که با جنگ‌افزارهای به روز به مقابله با آن‌ها بروید. به عنوان مثال در طول گیم‌پلی بازی تواناییِ هک کردن روبات‌ها و یا استفاده از یک سری هواپیمای بی سرنشین کوچک را هم خواهید داشت.
سری بازی‌های CoD مدت‌هاست که از موتور گرافیکیِ IW Engine استفاده می‌کنند و سال‌ها است که گرافیک، فاکتور مهمی برای این سری نبوده و احتمالا نخواهد بود! مهم‌ترین نکته برای سازندگان CoD در بخش گرافیک، ایجاد یک فریم ریت ثابت برای دو بخش کمپین و مولتی‌پلیر است و به نظر می‌رسد آن‌ها حداقل کار خود را در این زمینه به خودی بلد هستند، زیرا CoD سال‌های زیادی است که به صورت ۶۰fps عرضه می‌شود و امسال هم با توجه به شلوغ شدن بیش از اندازه‌ی گیم‌پلیِ بازی، این امر بسیار مهم به نظر می‌رسد.

 

به نظر می‌رسد نظر منتقدان در مورد بازی حداقل امسال چندان اهمیت نداشته باشد، چون بازی تبدیل به یک عنوان کاملا سلیقه‌ای شده و البته فاصله‌‌ی زیادی هم با نسخه‌های قبلی خود دارد. با این حال باز هم باید منتظر ماند و دید که عملکرد بازی چگونه خواهد بود. فراموش نکنیم که تریارک کم ما را با سه Call of Duty قبلیِ خود سورپرایز نکرده و به همین دلیل نمی‌توان به طور کامل از BO3 قطع امید کرد. شاید خبری از خلق یک سناریوی فوق‌العاده همانند داستان خانواده میسون بشود! از کجا معلوم؟


حداقل سیستم مورد نیاز:

OS: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit / Windows 8.1 64-Bit
Processor: Intel® Core™ i3-530 @ 2.93 GHz / AMD Phenom™ II X4 810 @ 2.60 GHz
Memory: 6 GB RAM
Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 470 @ 1GB / ATI® Radeon™ HD 6970 @ 1GB
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 60 GB available space
Sound Card: DirectX Compatible


  • آروین طاهری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی